Translate

torsdag 7 mars 2013

Internationella kvinnodagen!

Idag är det kvinnornas dag, egentligen så är alla dagar det tycker jag men idag är det iaf det internationellt i kalendern. Förmodligen så kommer det bjudas på kaka i personalrummet, förra året fick vi choklad och en bukett blommor av en förskolemamma. Idag ska jag tänka extra på många av de kvinnor som inspirerar mig och som får mig att inse att vi måste kämpa vidare för vi har fortfarande en lång väg att gå när det gäller våra rättigheter och jämlikhet. Många kvinnor lider än, har inte frihet och föds mindre värda än männen. I min uppväxt var och är jag omringad av starka kvinnor som vågar ta för sig, som älskar mer än man tror är möjligt och som inte låter andra stoppa deras drömmar. Jag vill bli som dem, jag vill kämpa för att andra ska bli som dessa kvinnor som jag ser upp till så mycket. Du och jag kan bli nästa Sojourner Truth, Florence Nightingale, Frida Kahlo eller annan person som har lämnat avtryck på ett eller annat sätt för kvinnors betydelse och självständighet. Idag ska jag påminna folk om betydelsen av att hjälpa andra och varför inte kvinnorna i latinamerika. :) ha en helt underbar dag alla mina kära och starka väninnor där ute!

Ps. Träningen har nu kommit upp till 1855+ 60 (Spinning) + 60 (bodycombat) = 1975kr!! Yaaay






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar